O ulubionym

Olsztyn, warmińsko-mazurskie, Warmia, Poland
Ulubione Studio jest miejscem skupiającym młodych twórców i promującym ich działalność artystyczną.
MARCIN MROCZEK

MIEJSCA

Sentymentalnie.

Kazdy z nas ma miejsca do których wraca. Permanentnie miejsca związane 
są ze wspomnieniami oraz wspomnienia z nimi.
Jedni przywiązuja wagę przez całe życie do jednego obszaru, 
inni podróżują nie potrafiąc lub nie chcąc zapuszczać korzeni nigdzie.
 Żyją jedynie wspomnieniami. Dzięki temu czuja się wolni. 
Ja nie mam swojego konkretnego, jedynego fizycznego punktu do którego przypisał bym swoje współrzędne.
Punktów tych jest kilka, czasem sie zmieniają. Wszystkie je dażę wielkim sentymentem. 
Olsztyn jest miejscem w którym zaczęła sie moja artystyczna przygoda.
Przyjeżdżałem tutaj ze Śląska na wakacje. Okres ten sprzyjał przeróżnym "aktom twórczym". 
Wyklówały się tutaj pomysły, które dojrzewały potem przez lata.
Jedne zostały zrealizowane, inne nie. Jest to moja pierwsza indywidualna wystaw po studiach. 
Wybrałem właśnie Olsztyn by stworzyć wrażenie swego rodzaju zapętlenia,
nadać wystawie symbolikę włąściwie i w pełni pojętą tylko przeze mnie, choć starałem się
by odbiór większości komunikatów był jasy. Poprzez określone miejsca lub też symbole zawarte w pracach, 
związane z tymi miejscami ujawniam swoje stany, marzenia, doznania, 
cechy, wracam wspomnieniami do różnych stuacji. 

Ściślej.

         Miejsca związane są z przestrzenią i czasem, konkretnymi wytycznymi bedącymi 
dowodami naszej obecnosci i działania. Według Kanta przestrzeń jest podstawą doznania miejsca. 
Nie jest ona wyobrażeniem zaczerpniętym z doświadczenia zewnętrznego, 
właściwie jest warunkiem możliwości pojawienia się owego doswiadczenia.
Przestrzeń jest wyobrażeniem koniecznym - nie możemy usunąć jej z myśli, 
nie można wyobrazić sobie (...) jej braku. Podobnie jest z miejscami. 
Zawsze zostawiamy ślady, snujemu nić. 
Na miejsca wpływają rówież ludzie i relacje między nimi, otoczenie.
Moje prace związane są z określonymi obszarami. Te obszary, miejsca są nie tylko 
fizycznymi punktami w przestrzeni ale również transcendentnymi doświadczeniami, stanami.

Marcin Mroczek    Olsztyn, 12.03.2011